Soumettre un article : écrire la cover letter

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In this 11th issue, you will find a new contribution concerning the cover letter which accompanies the first submission of your article.

Soumettre un article : écrire la cover letter

The cover letter should be addressed to the Editor-in-Chief of the journal. You can easily this person’s name and title on the Internet, and use these to address the person in your letter (ex. Dear Professor Cameron…).

When you submit your article, don’t forget to include a cover letter which should include the following items:

-        your contact details as the corresponding author (if they are not mentioned in the article itself),

-        a short description of the content of the article highlighting its originality and the reasons why it deserves to be published in this journal in particular,

-        a statement saying that the article has not been published before and is not being considered for publication elsewhere,

-        a statement saying that all of the authors have read and approved the submitted version of the article,

-        a statement saying that there are no conflicts of interest with regard to the submitted article (if this is not mentioned in the article itself).

Certain journals request authors to make a formal statement relinquishing their copyright. Other journals allow authors to put forward the names of suitable experts to act as reviewers. The Instructions to Authors should be checked to find out about specific requirements.

 

Dans ce 11ème numéro, vous allez trouver une nouvelle contribution portant sur la lettre d’accompagnement. Cette lettre d’accompagnement doit être adressée au rédacteur en chef de la revue. Il est facile de trouver son nom et son titre sur Internet et de les utiliser pour vous adresser à lui dans votre lettre, par exemple « Cher Professeur Hérault »

Lorsque vous soumettez votre manuscrit, joignez impérativement une lettre d’accompagnement qui comportera les éléments suivants :

-        vos coordonnées personnelles en tant que correspondant (au cas où elles ne seraient pas mentionnées dans l’article lui-même),

-        une courte description du contenu de l’article mettant en relief son originalité et les raisons pour lesquelles il mérite d’être publié dans cette revue,

-        une déclaration indiquant que l’article n’a pas été déjà publié ou n’est pas en cours de publication dans d’autres revues,

-        une déclaration que tous les auteurs ont lu et approuvé le manuscrit soumis pour publication,

-        une déclaration précisant qu’il n’y a aucun conflit d’intérêt concernant l’article soumis (au cas où ils ne seraient pas mentionnés dans l’article lui-même).

Certaines revues demandent aux auteurs une déclaration formelle de cession des droits d’auteur. D’autres revues donnent la possibilité aux auteurs de suggérer quelques experts du domaine susceptibles de participer à l’évaluation de l’article.

Vérifier les Instructions aux Auteurs afin de connaitre les demandes particulières.

 

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